Hoe beïnvloedt je autisme je werk? Wat heb je nodig om goed te (blijven) functioneren? Deze gesprekshulp helpt je om hier over na te denken, en om je persoonlijke aandachtspunten te bespreken met bijvoorbeeld je leidinggevende, collega's, werkgever of (job)coach.
Hoe werkt de gesprekshulp?
De gesprekshulp bevat zes onderwerpen. In de invullijst hieronder geef je per onderwerp aan of het nu aandacht vraagt op je werk.
- Als je een onderwerp kiest, krijg je mogelijke gesprekspunten te zien (het onderwerp 'klapt uit').
- Vink de punten aan die je wilt bespreken.
- Je kunt ook zelf gesprekspunten toevoegen.
- Na het invullen wordt een printbare lijst gemaakt. Daarop staan de punten die je hebt aangevinkt.
- Wil je dan nog iets aanpassen? Gebruik dan de back-knop van je browser.
Voorbereiding op een gesprek
Gebruik je de gesprekshulp als 'agenda' voor een gesprek met je leidinggevende, collega's of werkgever?
- Selecteer alleen punten die echt belangrijk zijn voor je werk.
- Geef bij voorkeur concrete voorbeelden en realistische oplossingen.
- Noem voordelen voor het bedrijf als jij je werk goed kunt doen.
Loop je vast bij het gebruik van deze lijst? Het kan dan verhelderend zijn om hem samen met een familielid, vriend of coach in te vullen.
Je kunt ook de hele lijst openen in PDF, uitprinten en met een pen invullen: PDF-versie van de gesprekshulp.
Invullijst voor je gesprekshulp